Felanmälan

När du gör en felanmälan är det oftast Kristina, Ingela eller Sabina som möter dig i receptionen eller svarar i telefonen. Varje felanmälan registreras i vårt fastighetssystem och får ett ordernummer. Arbetet hamnar sedan hos en reparatör, en fastighetsskötare eller en kundvärd som utför arbetet. 

Det smidigaste sättet att göra en felanmälan är via Mina sidor när du loggar in på din profil här på hemsidan eller i appen. Är felet akut måste anmälan göras via telefon (0221-25500) eller i kundcenter. När du lämnar din felanmälan är det viktigt att informationen är så tydlig och informativ som möjligt. Det underlättar för reparatören som kan planera arbetet och ta med sig rätt material och utrustning.

Felanmälan via mina sidor

  1. Logga in med användarnamn och lösenord.
  2. När du är inloggad på din profil klickar du på felanmälan.
  3. Välj vilken del du vill felanmäla (lägenheten, trapphuset eller något på området).
  4. Beskriv problemet och skicka in.
  5. Under statusen ser du att din felanmälan har kommit in och där ser du även när den blir avrapporterad.

Prioriteringar

Alla felanmälningar som kommer in prioriteras efter vilken typ av fel det är. Akuta åtgärder är när det är fara för person eller överhängande risk för följdskador på fastigheten. Fel som åtgärdas samma dag kan vara driftfunktioner som slagits ut. Till exempel att värmen har slutat fungera en kall vinterdag. Fel som inte är akuta prioriteras inom tre till tio dagar. Det kan vara en ugnslucka som krånglar, ett avlopp som ska rensas eller ett dörrhandtag som är trasigt. Enklare fel åtgärdas inom 15 dagar. Det kan vara en hatthylla som lossnat från väggen

En vanlig dag 

Under en arbetsdag kommer det in cirka 50 felanmälningar förutom måndagar då det brukar vara betydligt fler. Det är kan vara allt från läckande kranar och stopp i toaletten till kylskåp som inte fungerar.

Husdjur

När det finns husdjur i lägenheten vill vi att ägaren skall finnas hemma om vi ska in och reparera. Det vill vi för att visa hänsyn både mot reparatören och husdjuret. Vid en felanmälan ber vi reparatören ta kontakt med lägenhetsinnehavaren för att komma överens om en tid då reparationen utförs, så att lägenhetsinnehavaren har möjlighet att vara hemma. Var alltid tydlig vid en felanmälan så vi vet om det finns husdjur i lägenheten innan vi kommer.

Skriv utE-post

svafsqarhyazeubebsbgcazh-CNhrcsdanlenettlfifrglkadeeliwhihuisidgaitjakokulvltmkmsmtnofaplptrorusrskslsoessuswthtrukurvicyyi